dinsdag 15 juli 2014

Voorraadpotje/ snoeppotje hondje

Vandaag zat ik even rustig hobbyhandig door te kijken. Ontzettend leuke ideeën doe je daar op. Ik ben niet zo van het haken, maar ik kwam hele leuk voorraadpotten tegen. Met een kikkertje op de deksel. Nou hebben wij niet zo wat met kikkers, maar wel met hondjes. Zodoende alleen de eerste tour gepakt van het patroon en verder zelf aan het prutsen gegaan. Het resultaat is best leuk geworden vind ik.

Hondje van gele sokkenwol. Beetje gemeleerd. Alles volgens eigen ontwerp. Het patroon.
2 vasten en dan een plat rondje haken tot het de bovenkant van de deksel bedekt. Dat betekent dat je af en toe moet meerderen. Maar zorg dat hij mooi plat blijft en niet bol gaat staan of gaat flodderen.
Daarna 3 randen met stokjes zonder meerderen, zodat het om de zijkant van de deksel bedekt.
Maak daarna de oortjes 12 vasten en haak daar 10 stokjes op. 5 toeren, daarna overgaan op 1 toer vasten en daarna iedere toer aan de zijkant een steekje overslaan zodat je langzaam mindert, zo ontstaat een punt.
2 plakoogjes op de zijkant plakken. Plak ook het hoofdje op deksel vast. Ik heb het alle woldelen met dubbelzijdige tape vast gezet. Kijken of dit wil. Mocht dit niet willen dat pak ik het lijmpistool even. Tot nu zit het echter nog vast met het plakband.
Staartje begin met 4 een tour van 4 stokjes. Kijk hoe lang je de staart wilt hebben en kant op de zelfde manier als de oortjes de staart af. Veel hobbyplezier en een groet.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten