dinsdag 15 juli 2014

Mixed Media combineren met Borduren. Thema Lente

De afgelopen dagen druk bezig geweest om materialen te verzamelen voor een Mixed Media. Ik wilde er graag bij borduren en er toch ook iets moois van maken. De foto's spreken voor zich. Het was ontzettend leuk om te doen. 


Natuurlijk heb je een schildersdoek en gesso nodig. Als je het doek een paar keer bewerkt hebt met gesso kun je er vrij veel opplakken, verven en nog veel meer dingen mee doen. Je kunt er een stukje borduren bij toevoegen.Iets wat ik ook erg graag doe. Had er wel even de dremel bij nodig om een patroon te creëren. 


De vlinder heb ik geborduurd op een beetje grove manier. Ook niet gekeken of alles wel netjes synchroon loopt. Gewoon op mijn gevoel gedaan. Daarna heb ik alle materialen geprobeerd zo te leggen zoals ik dacht dat wel leuk zou zijn. 

Mijn schildersdoek heb ik daarna in de gewenste kleur geverfd en laten drogen. Ik heb er een paar keer overheen geverfd met spons, kwast en daarna met keukenpapier gedept zodat je een beetje rommelig effect kreeg. Na het drogen heb ik met een spuitbus lijm het paarse fluweel karton erop geplakt. Deze heb ik met een verfrollertje nabewerkt. En eventueel nog wat lijm er onder gespoten om zeker te zijn dat alles goed vast zat. Goed laten drogen.


Daarna alles er op plakken. Uiteraard kom je nog weer op hele andere ideeën en kun je zolang er nog niets definitief geplakt is, nog veel veranderingen in aan brengen zodat je het naar je eigen inzicht kunt maken.  


Na een paar uurtjes prutsen, veranderen en weer veranderen en plakken heb ik het juiste resultaat behaald.


Details. Altijd leuk om te bekijken en wat zo leuk is bij Mixed Media is dat je je fantasie helemaal kunt laten gaan. 


Zie het borduren is ook wel leuk geworden. De vlinder heeft een heel ander karakter gekregen. Hij was namelijk helemaal wit. De lente is welkom, dat is wel duidelijk en dat heb ik ook maar even aangegeven. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten