dinsdag 15 juli 2014

Gedecoreerde flessen

 Met deze techniek kun je volledig uit je dak gaan. Je kunt het van rustig tot heel druk en vol maken. Kleurschakeringen die je zelf kunt bepalen. Dus altijd leuk om te doen voor iedere creatieveling.
Wat heb je nodig? Lege flessen, oude potten, emmertjes bakjes, wat je maar leuk vindt en in je eigen kleur wilt maken. Gesso, sponsje, acrylverf, decoratiemateriaal. Denk aan bloemen, steentjes, stickers (hiermee moet je wel oppassen als je zo een defenitieve laklaag geeft, de inkt van de stickers kunnen uitlopen)


Maak alle flessen, potten ed. goed schoon. Ontdoe ze van etiketten. Droog ze goed en laat ze even staan. Daarna pak je een sponsje en geeft ze een laag gesso. Laat ze goed drogen. Na minimaal een uur breng je nog een laag op (het droogproces kun je versnellen door ze te drogen met de fohn) Ik laat ze zelf liever langer drogen. Daarom doe ik het ook vaak 's avonds. Dan drogen ze een hele nacht. Tussentijds hobby ik dan wat anders in elkaar.
 Laat de laatste laag gesso dus goed drogen en kies een mooie kleur uit om je flessen en dergelijke mee op kleur te brengen. Breng 2 tot 3 lagen acrylverf aan. Deze lagen hebben ongeveer een droogtijd van 1 uur per laag.

 Als ze droog zijn, alles versieren. Zelf maak ik altijd een groep van drie of vier verschillende potten, flessen of bakjes. Hieronder zie je nog een aantal foto's van de flessen, potjes en dergelijke die ik gemaakt heb.



Probeer voor te stellen hoe het zal zijn als je ze zelf maakt. Je eigen kleuren en je eigen materialen. Je kunt de flessen ook versieren door allerhande persoonlijke attributen van iemand er op te plakken zodat je een mixed media op fles of potje krijgt. (mixed media kun je voorbeelden op youtube vinden)
 Veel succes met frobelen en geniet er van.


1 opmerking:

  1. Leuk om te doen he? Ik decoreer ook oude wijnflessen het is erg verslavend om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen