dinsdag 15 juli 2014

Leuk cadeau voor iemand die van boeken en lezen houdt

Wat geef je iemand die al flink op leeftijd is en alles al heeft? Moeilijk. Wat is het dan toch makkelijk dat internet. Daar tref je dan precies de dingen aan waarvan ik denk ideaal cadeautje.Een verjaardagscadeautje zelf maken is dan wel zo leuk.

Wat heb je nodig?

3 gelijke boeken.
gesso.
acrylverf (kleur uit kiezen die de jarige mooi vindt of bij de inrichting past).
kant dat je voor kastrandjes gebruikt.
wat bloemetjes
mooi plaatje
modpodge
plakletters
patina of renaissance treasure gold
lijmpistool

Wat moet je doen?

Verf de 3 boeken met gesso, vermeng het eventueel met een klein beetje van de verf die je later gaat gebruiken om de boeken te verven. Zorg dat het goed dekt, dat scheelt met het verven van je boek. Het gaat makkelijker maar het dekt ook beter.Verf ook de bladzijden als het boek dicht is. Als je de foto ziet, begrijp je wel wat ik bedoel. Laat alles goed drogen. Het lijkt alsof de bladzijden vreselijk gaan worden, maar je zult zien dat als je het een nachtje laat drogen dat alles heel mooi bijtrekt.

Als alles goed gedroogd is, plak je alle boeken op elkaar. Dit kun je op een manier doen zoals jij het mooi vindt. Ik heb ze netjes op elkaar geplakt, zodat ze op allerhande manieren kunnen staan of liggen en dat hoe je het ook neer zet, de leuke details in het zicht blijven.

Plak het mooie plaatje wat je uitgezocht hebt op de voorkant. Laat het goed drogen. Ik heb er een krans van kleine roze roosjes in de vorm van een hart om heen geplakt en het kant op de boven en de onderkant geplakt.

Verder heb ik op de rug de woorden LOVE en HOME opgeplakt. Met treasure gold heb ik wat gouden accenten aan het boek gegeven. Met name de bladzijden heb ik wat extra's gegeven. Ook de letters, die zilverkleurig waren heb ik een beetje goud mee gegeven, geeft een iets mooier geheel.



De foto's laten duidelijk zien hoe ik het bovenstaande bedoel en wees niet bang om er zelf een leuke draai aan te geven. Ik heb het nu gemaakt naar de wensen van de jarige en haar inrichting (hoop ik.)
Groet en veel hobbyplezier


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten