maandag 28 juli 2014

Er zijn meer dingen als hobby

Ook ik kan er niet omheen dat er heel veel gebeurd in de wereld. Een vliegtuig stort neer, Nederland laat ook duidelijk en op een vreedzame manier aan de wereld op indrukwekkende wijze zien dat geweld niets oplost. Voor het eerst sinds lange jaren is er een dag van nationale rouw. Je kunt er van zeggen  en denken wat je wilt, maar een indruk heeft het voor een ieder wel achter gelaten. Positief of negatief....... En dan te bedenken dat er hier en daar door het weer ook nog eens vliegtuigen neer gestort zijn.

Het geweld op de Gaza strook waar inmiddels bij elkaar opgeteld misschien wel een paar duizend doden zijn gevallen. Israël laat zich van een wel heel nare kant zien. Dat beide partijen geen lieverdjes zijn weten we allang.

In Libië laait het geweld ook weer op hoorde ik vanmorgen op het nieuws. Irak heeft ook zo zijn oorlogsperikelen bij tijden. Wat mij altijd weer verbaasd dat die landen in oorlog blijven en zijn. Misschien weten ze daar wel niet beter. Iedere generatie krijgt het met de paplepel in gegoten. Als het even een paar jaar rustig is geweest komt er weer een of ander idioot bevel en wordt het oorlogsgeweld weer nieuw leven ingeblazen, om even later onschuldige mensen hun laatste adem uit te laten blazen. Het gaat altijd ten koste van onschuldige mensen. Mensen die misschien niets liever willen dan vrede?

Wij willen graag dat het voorbij is. Geen oorlog meer. Hun denken er schijnbaar anders over, want hoe vaak het westen ook bemiddeld, goed of te goed bedoeld, een oorlog laait op de een of andere manier wel weer op. Ik kan me niet anders herinneren (ik ben 57) dat Israël of de daarom liggende landen zijn in een oorlog verwikkeld. In een burgeroorlog of oorlog met of tegen elkaar.

Waar houdt het op? Waarschijnlijk nooit. Mondt het uit in meer dan alleen een burgeroorlog. Ik houd me hart vast.......

Het houdt me in ieder geval genoeg bezig om het eens van me af te schrijven en dat op mijn hobbyblog. Het moet kunnen. Het volgende blog zal vast weer met hobby te maken hebben.
Groeten
Carla

Geen opmerkingen:

Een reactie posten