maandag 22 december 2014

Even terug kijken op een bewogen jaar en ook een mooi jaar

Ik ging het nieuwe jaar met een beetje onzekerheid in. Een baarmoederonderzoek had een onrustige baarmoeder opgeleverd. Ze konden geen kankercellen vinden, maar het was ook niet goed. En op de koop toe kreeg ik een kijkonderzoek op Ben zijn verjaardag. Gelukkig was alles goed. Ben kon zich geen mooier cadeau wensen op dat moment. Dankbaar was ik voor zijn aanwezigheid die dag. Heel dankbaar. Maar ook overviel mij een boosheid naar mijn huisdoktoren. Ik ben geen persoon die jankend van de pijn voor een dokter staat en zegt dat het allemaal niet goed gaat. Ik zit daar met opgeheven hoofd en vertel mijn verhaal. Ze hebben het veel te lang aan laten modderen. De moed om naar een dokter te gaan zonk mij menigmaal in de schoenen. Maar toch iedere keer gegaan en ik had het gevoel dat ik als een zeurkous beschouwd werd. Tot ik zei dat ik er schijtziek van was. Toen kon het in eens wel. Ik heb veel te veel geduld geloof ik. Maar goed het is nu opgelost en daar ben ik blij om.
Langzamerhand naderde de vakantie in september en ik genoot van Italiƫ samen met Ben. Natuurlijk gebeurden er ook hele leuke dingen en minder leuke dingen tussen januari en september. Maar het mooiste was dat ik langzamerhand in een hobbyflow en een aantal fairs en markten terecht kwam. Schoondochter vroeg of ik mee wilde en aangezien ik dat altijd al leuk gevonden heb, hebben we dan nu inmiddels menigmaal gedaan. En met meestal succes. Langzamerhand hebben we een stijl ontwikkeld met zijn tweetjes en zien dat mensen heel erg leuk op alles reageren wat we maken. Je ontmoet leuke mensen die ook hun zelfgemaakte spulletjes verkopen op de fair en organiseert er eens eentje samen met mensen die je ontmoet op je eigen georganiseerde fair en je hebt een aardig succes op je naam staan.

En toch het leukste zijn de kerstfairs of wintermarkten en met name die in Warffum. 2 dagen, waarin een combinatie van warmte en gezelligheid aanwezig is. Sinterklaas en zijn Pieten en de kerst worden gecombineerd en de mensen waarderen je werk zo erg. Dat heb ik nog nooit zo ergens mee gemaakt. We hebben die markt nu 2x mee gemaakt en we hopen er volgend jaar weer te mogen staan.

Soms kom je ook fairs tegen die wat tegen vallen. De laatste fair van dit jaar was een complete sof jammer maar waar. Ik denk dan altijd maar aan de fair in Warffum. Zo kan het ook. We gaan nu een nieuw jaar in en hopen op een leuk hobby jaar, maar ik hoop ook dat iedereen een gezond en leuk jaar gaat krijgen en terug kijken kan op heel veel mooie momenten in dit jaar.

Veel lees en hobbyplezier
Fijne feestdagen en een warme groet
Carla

Geen opmerkingen:

Een reactie posten