woensdag 1 oktober 2014

Ik doe liever een computerspelletje.....

Iedereen mag een mening hebben, dat is mijn mening. 

Helaas ben ik niet meer zo zeker van mijn mening de laatste tijd. Ik mag graag in discussie gaan. Houd ik wel van. Niet altijd, maar als een onderwerp mij pakt dan wil ik best een boompje op zetten. Helaas lijkt een persoonlijke discussie niet meer te kunnen. Er zit altijd wel een computer van de betreffende persoon tussen. En dan gaat het wel even flink loos.

Ik begrijp dat iemand helemaal ondersteboven is van de laatste verwikkelingen in de wereld. Het is ook niet niks wat er gebeurd, en gebeurd is. Het zal je maar overkomen dan wil je ook graag dat iemand je een helpende hand biedt . Helaas heb ik het gevoel dat heel veel mensen achter hun computer blijven zitten klagen over hoe ellendig het allemaal is. En dat die mening toch niet kan. Maar niet beseffend dat ze zelf ook een mening hebben waar niet afgeweken kan worden.

Ik zeg maar zo als je zo mee leeft met ebola en je vindt het niet genoeg in het nieuws komen. Ga dan zelf kijken of je wat doen kan. Ook al is het op afstand. Het in het nieuws brengen van je mening en je frustratie lukt je toch niet.

Vind je IS belangrijker als een vliegramp. Ga er tegen in gevecht, blijf niet achter je computer zitten. Er zijn genoeg strijders die zich aansluiten bij IS, dus waarom jij niet, maar dan bij de tegenpartij. Maar laat diegene die de vliegramp belangrijk vindt in zijn/haar waarde. Misschien zijn ze er wel nauwer bij betrokken dan jij denkt. Dik 200 mensen verongelukken en er is altijd wel iemand die je kent die er mee te maken heeft gehad of nog mee te maken heeft.

Als iemand het ongeluk in Haaksbergen erg vindt of de afpersing tegen de familie de Mol, dat wil nog niet zeggen dat ze bovenstaande dingen niet erg vinden. Kijk eens wat verder de wereld in. Zeer verhelderend mag ik wel zeggen.

Ik probeer me zo min mogelijk te bemoeien met tweets, statussen, meningen. Mensen die zo fanatiek met hun eigen mening om gaan, krijgen van mij even geen mening meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten