woensdag 17 september 2014

Groepen op facebook

Ik ben lid van meerdere groepen op facebook. Met name hobbydingen spreken mij aan. Breien, haken, Mixed Media enzovoort. Zelf beheer ik een groep voor borduren. Ontzettend leuk om te doen en ik heb er goede hulp bij. Maar daar gaat het even niet om. In die groepen worden veelal vragen gesteld. En dat is leuk, maar de antwoorden moet ik soms wel om lachen. Vanmorgen las ik in een groep een vraag van iemand die wilde weten of datgene wat op de foto te zien was, haken of breien was. Haken werd haar verteld. Haken, nog een keer. Haken dat en dat patroon en het staat daar en daar. Ok we weten dat het haken is. Staat er nog zeker 3 tot 4 keer onder dat het haken is. Dan schiet ik in de lach. Het zal er nog wel een aantal keren onder komen te staan. Er zijn toch altijd mensen die de 'kijker en lezer' even een komisch moment willen bezorgen. En willen natuurlijk graag het laatste woord. Het gevoel iemand te helpen is altijd fijn. Of zal het niet tot de vragensteller doordringen en heeft ze zeker 6 tot 10 keer de bevestiging nodig?

Iemand een mening bezorgen omdat hij/zij er om vraagt is anders wat. Dan krijg je toch vaak verschillende antwoorden met tips en trucs en do's don'ts. De één die kraamt er echt lichtelijke onzin uit en dan denk je dit meen je niet? De kleine schrijffoutjes wil ik dan nog wel negeren, die het soms ook weer hilarisch maken. Mensen weten dan vaak wel wat er bedoeld wordt. In sommige gevallen moet je maar raden wat er staat want dan is de zin opbouw inclusief een aantal fouten wel erg onduidelijk. Vaak reageer ik dan niet meer, dan ga ik volgen. 'Wat bedoel je nou?' , "Ik begrijp je niet". Dat wordt dan eerst even tig keer herhaald en dan eindelijk komt het verlossende woord. Sorry of Sorry ik kom niet uit Nederland maar zal proberen goed schrijven op of ik niet zo goed in taal. 


Als ik dat soort dingen lees dan lig ik dubbel. Ik ga mensen niet verbeteren hoor, weet echt wel dat het uit een soort van onwetendheid of onkunde komt. En hey ik maak ook fouten. Maar stiekem mag ik toch wel even lachen om andermans schrijfwijze. Hij/zij ziet er toch niets van. Het enige wat jullie nu weten is dat ik dan dubbel lig achter mijn laptop, wat eigenlijk voor mijn laptop zou moeten zijn. Als ik letterlijk achter de laptop zou zitten dan kwam er niet veel van mijn schrijfsel terecht. Ok ik lig dan dubbel voor mijn laptop en ik hoop dat ik dan niet mijn hoofd vreselijk stoot aan het tafelblad. Maar dit even terzijde. Ik denk dat ik maar weer verder ga met mijn dagelijkse dingen. Dit gaat echt niet goed geloof ik.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten