donderdag 20 november 2014

Hobby een goede uitlaatklep

Het huilen staat me de laatste dagen nader dan het lachen. Ik moest mijn gezag als moeder laten gelden bij een dochter van 38 jaar. Volwassen als ze is, heeft ze af en toe van die momenten dat ze zichzelf vergeet en dat het dan in haar wereld van autisme niet helemaal lekker loopt. Je dringt dan in eerste instantie niet tot haar door. Het doet me zeer en ik heb dan altijd een paar dagen nodig om zelf ook weer bij te komen. Want het hakt er in. Het liefst zou ik onder de dekens kruipen en er een paar dagen onder blijven liggen, maar ik zoek dan meestal leuke dingen op. En laten die nou net gepland zijn in deze weken. Wel erg druk maar wel leuk. En een fijne afleiding.

De logeerkamer voor de kleinzonen wordt in orde gemaakt. Ik stort me dan op de muren witten. Heerlijk om te doen en het ontspant me. 's Avonds en 's nachts betaal ik de rekening met vreselijke spierpijn. De volgende dag houd ik me dan weer rustig. Alleen kwam er wel iets heel leuks op mijn pad. Met andere dochter Sinterklaas bezoeken. We moesten toch even overleggen over het verlanglijstje van ons. Natuurlijk vroeg Sinterklaas mij of ik de cadeaus wel even in wilde pakken. Nou ik kan je vertellen dat ik dat niet aan mijn neus voorbij laat gaan. Ik mag me ook op de gedichten storten. Uiteraard worden die door de Rijmpiet gecontroleerd en dan zal hij zijn handtekening er onder zetten. Ik hoop dat ik inspiratie krijg. Die is ver te zoeken op het moment. Maar even met andere dochter op stap (wat te weinig gebeurt door haar drukke bestaan) was even een welkome afleiding.

Anderzijds komt er een winterfair op mijn pad voor aankomend weekend. Beide dagen. Vorig jaar is dat zo goed bevallen dat we er nu weer heen gaan. 2 gezellige dagen waar het niet gaat om het verdienen, maar gewoon om er te zijn en de rest is mee genomen. De sfeer is er geweldig. We hopen er dit jaar weer op die sfeer.

Natuurlijk moet er dan het één en ander gedaan worden. Gelukkig had ik een degelijke voorbereiding gedaan en kersthangers, ballen, breisels, geborduurde kaarten, sneeuwvlokken op plastic canvas, ze zijn of klaar of in voorbereiding. Soms pak ik gewoon even een kleurboek of een breiwerkje om even mijn algehele ontspanning te krijgen. Of ik kijk gewoon een leuk programma op tv. Zo ook vanavond. Maestro op Nederland 1. Heerlijk genieten van muziek en humor en dat op de klassieke tour. 

Ik wens jullie een fijne avond, en veel hobbyplezier en de hartelijke groeten 
Carla Kerkwijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten