donderdag 24 augustus 2017

Diamond Painting


.

Op het moment ben ik mee aan het doen met een nieuwe trend op  hobbygebied. Diamond Painting. De kleuren gebaseerd op de dmc kleuren van het borduren. Je plaatst kleine steentjes op een voorbeplakt patroon.
De eerste is een roos die al ingelijst aan de muur hangt. Mocht je het idee krijgen om dit ook te doen, adviseer ik je om het op een Nederlandse site te bestellen. Ik hoor veel klachten over Aliexpres en andere buitenlandse pagina's. De leveringen duren lang. De steentjes kloppen vaak niet. En heus er zullen best goede leveranciers tussen zitten. Maar in Nederland dan bestel je het de ene dag en de volgende dag is het in huis. Mocht je wat steentjes missen na controle dan kun je gelijk melding maken en heb je het de volgende dag in huis.

De tweede is en groter en met meer kleuren. Het geeft een heel mooi resultaat en het is bij tijden monniken werk. Helemaal als je met de kleur zwart werkt. Zoals je op de foto ziet gaat het om hele kleine steentjes die je op moet plakken. Als je de painting binnen krijgt moet je eerst alle steentjes controleren en in doosjes doen op nummer van je patroon en kleur. Leuk als de kleuren door elkaar komen als het doosje een keertje valt. Geloof me dat gebeurd nog wel eens de eerste keren. Ik doe het veel overdag. 's Avonds gebruik ik licht onder mijn canvasdoek en er staat nog een lamp op de tafel die ik gebruik. Ik draag een bril en gebruik een vergrootglas. Jaja je moet wat als je ouder wordt. Hilarisch eigenlijk.Maar het houdt me niet tegen om datgene te doen wat ik leuk vind.











Al met al is het ontzettend leuk om te doen. Het kleuren met stiften/ potloden is nog steeds een heerlijk tijdverdrijf wat ik ondertussen ook nog doe. Het kan me niet priegelig genoeg wezen.

Vriendelijke groet  en veel hobbyplezier
Carla

Geen opmerkingen:

Een reactie posten