zondag 20 september 2015

Multiculty festival

Gisteren was het weer zover. Markt op het multiculty festeval op winkelcentrum de Wending in Delfzijl. Een gezellige markt waar vele culturen bij elkaar komen. Het was onze eerste keer als standhouder. Ik was er zelf al eens geweest als bezoeker en je wordt ontvangen midden tussen mensen die weekendboodschappen aan het doen zijn en de standhouders die winkels hebben en een stand en de hobbyisten. Zangers, dansgroepen, fanfareorkesten en bezoekers. Kortom een kleurrijk festival.

We werden om tien uur bij de opening verwacht niet ver verwijdert van onze kraam. We werden ontvangen door het fanfareorkest en daarna werden een aantal witte duiven losgelaten. Erg mooi om te zien. Daarna kon het allemaal officieel beginnen. We stonden dicht bij muziek en hoorden bij de talentenjacht een meisje van een jaar of 8, denk ik, Mag ik dan bij jouw zingen van Claudia de Breij. Eh.... een slikmoment was er wel even. Jeetje wat een mooie stem.

We verveelden ons niet, want als we geen klanditie hadden dan was er wel ergens wat te doen. Ik had de eer om 4 kaarten te verkopen, dat was mijn mijn max ook meteen. Miranda verkocht als een speer. Er kwam iemand nog weer enthousiast terug om nog een rompertje te kopen. Nou wat wil je nu nog meer? Super toch?. En voor mij komt het straks over de wintermaanden wel weer.

Het is sowieso leuk  voor mij om dan te observeren. Ik had in ieder geval genoeg voer voor een blog. Niet alles is geschikt voor publicatie, maar één a twee dingetjes haal ik toch wel aan. Natuurlijk praat je even bij met bekenden, vrienden en familie als ze even langs komen.  Stel je voor een oude man, met wandelstok loopt langs, kijkt uitgebreid en met een erg serieus gezicht, terwijl hij langs onze waar loopt  en aan het eind van de kraam zie je een glimlach nadat hij een leuke tekst had gelezen, die actie kon je dus duidelijk volgen. Of een man die verscheidene keren langs liep, iets voorover gebogen, handen op de rug en beide handen een vrij moderne boodschappen tas die wel passend was bij zijn kleren. Dat ding bungelde aardig heen en weer en maar doorlopen.

Ook leuk is dat sommige mensen ondanks postuur of uiterlijk er van overtuigd zijn dat ze helemaal geweldig zijn. Groot en klein hoor. Ze vinden zich leuk gekleed, het haar helemaal super. En stralen dat ook uit, ondanks dat het niet altijd voldoet aan je eigen standaard. Mensen van sjiek tot lekker in een huispak. Kinderen die langs rennen om naar een springkussen te gaan. Gewoon een kleurrijk festival. Het enige wat ontbrak met zoveel mensen is een aantal wc units. Het lijkt me niet heel erg leuk als winkelier om constant een wc ter beschikking te moeten stellen. Daar zouden ze volgend jaar iets mee kunnen doen denk ik.

Verder een prima festival waar wij als Creations with a smile best nog wel eens zouden willen staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten